Proxecto: Os outros Guernicas

 Os outros Guernicas.
Un proxecto de investigación interdisciplinar sobre as atrocidades das guerras contra a poboación civil a partir do Guernica de Picasso.


Imaxe: https://www.museoreinasofia.es/coleccion/obra/guernica



     Este proxecto iniciouse como unha actividade destinada á celebración do Día da Paz que foi cobrando dimensión a medida que se foron integrando distintos departamentos e grupos de alumnos. Tratábase inicialmente de tomar a conmemoración dos 50 anos da morte de Picasso como motivo para facer unha reflexión sobre o Guernica e as atrocidades das guerras sobre a poboación civil, a partir deste xerme a actividade foi convertíndose nun proxecto con múltiples ramificacións: 
 
        




Vídeo resumo dun dos días de actividade publicada na web Vida no Colmeiro.


INVESTIGACIÓN HISTÓRICA
 
    O alumnado de 4º e 3º de ESO realiza unha investigación sobre diversas matanzas de civiles en conflitos bélicos (Mozote, My Lai, Marzabotto, Oradur-sur-Glane, Katyn, Sudán del Sur, Daoxian, Dresde, Guernica, Guta, Hiroshima e Nagasaki, La Desbandá, Nanjin, Ruanda, Shabra e Shatila e Srebrenica) e elaboran un panel informativo sobre cada unha. Cada episodio móntase asociado a unha das pezas do Guernica de Picasso.

  
Un dos paneis da exposición.               
 
Alumnos de 2º de ESO vendo a exposición.                                                           
 
 
   No panel de montaxe das pezas cada grupo sitúa unha pista cunha imaxe e un dato relativo ao conflito correspondente.

 
    Panel de montaxe do crebacabezas na entrada do instituto.                                                   
 

CREBACABEZAS 

    Xa está lista a exposición e o quebracabezas. Os alumnos e alumnas de 2º de ESO asisten primeiro ás exposicións informativas dos compañeiros da actividade en grupos rotativos e van tomando nota da información.
 
 
    Alumnas de 4º de ESO explicando a alumnos de 2º.  

   Alumnos de 3º de ESO cun grupo de 2º.


 Unha vez rematada a fase de información, noutra sesión os alumnos montan o crebacabezas do Guernica  servíndose das pistas e dos datos recollidos.




   Distintos momentos da actividade de montaxe do Guernica.

O noso crebacabezas, que ten unhas dimensións de catro metros por dous aproximadamente, está a disposición dos centros educativos que a queiran para facer algunha actividade.

  

INVESTIGACIÓN SOBRE ARMAS QUÍMICAS 
 
 

    O alumnado de 4º da ESO de física e química amplía a súa indagación sobre as guerras traballando sobre o uso de armas químicas, os procesos que interveñen nel e as súas consecuencias. Os ámbitos traballados son os seguintes: Guerra nuclear, Tormentas igneas,Axentes asfixiantes, Explosivos de guerra, Axentes ampola e Axentes nerviosos.

           Sobre cada investigación elaborouse un panel. Aquí tedes unha mostra do seu traballo tal como o presentaron os alumnos e alumnas. 





    LECTURA. HISTORIA EN TBO

     Tralas primeiras actividades vinculadas co Guernica, o club de lectura Historia en TBO, con alumnado de 4º de ESO e 1º de BAC, empezou a buscar unha lectura en formato de cómic ou novela gráfica vinculada coa historia do bombardeo de Guernica. Finalmente, decantámonos pola versión en cómic da obra de Paul Preston La muerte de Guernica, ilustrada por José Pablo García e editada por Debate.

Feita a lectura, queda pendente o encontro para comentala á volta do verán.


        PINTAMOS O GUERNICA

     Na materia de Educación Plástica os grupos de 1º da ESO e 3º da ESO traballaron o cadro do Guernica, a súa historia e composición para facer finalmente un exercicio de reprodución do cadro en lapis. Os grupos de terceiro fixeron tamén unha actividade de aprendizaxe cooperativa arredor do cadro para comprender mellor o seu contexto e reflexionar sobre os masacres que van ligados ás guerras. 

                Traballo da alumna Lidia González Fondevila de 1º de ESO.

                Traballo do alumno Diego Lois Ojea de 3º de ESO.

             ENGLISH ESSAY

    Na materia de inglés, os grupos de 4º traballaron a expresión escrita para a elaboración dun opinion essay, tratando os contidos traballados por cada grupo na investigación para facer o panel. Cada alumno e alumna fixo un pequeño ensaio de reflexión sobre as guerras e as súas consecuencias.


  

        FEIRA DA CIENCIA

    Para participar na Feira de Ciencias dende a biblioteca, pensouse en facer unha mesa de mostra do traballo de reutilización e reciclaxe de papel que fixeramos como obradoiro no noso Espazo Facedor. Cando estabamos preparando o material, pensamos en enlazar tamén esta actividade co noso traballo co Guernica, facendo libretas conmemorativas do cadro, empregando a súa imaxe nas cubertas.


                   Material no Espazo Facedor da biblioteca.                  


                 Alumnas do voluntariado na mesa de reciclaxe da Feira da Ciencia.

No hay comentarios:

LinkWithin