28/5/12

De Balbino a hoxe

A semana pasada tivemos a sorte de contar en Silleda coa visita de Xosé Neira Vilas, todo un privilexio. Tomamos boa nota das súas palabras e foron moitas as preguntas sobre a súa obra que lle plantexamos no noso centro, sobre todo os alumnos de 2º de ESO que están a ler nestes momentos Memorias dun neno labrego. 


  Tamén asistimos á presentación do libro do noso compañeiro Xoan Carlos García Porral, De Balbino a hoxe. Cambios e transformacións na aldea galega.

17/5/12

Deixounos Carlos Fuentes

Triste nova para o mundo das Letras, a morte de Carlos Fuentes (Panamá, 1928), un dos autores do chamado boom da novela hispanoamericana, xunto con Julio Cortázar, Mario Vargas Llosa, Gabriel García Márquez...
 Da súa extensa obra, eliximos un fragmento de La muerte de Artemio Cruz (1962), un dos seus libros máis coñecidos.

"ÉL apartó las cortinas y respiró el aire limpio. Había entrado la brisa temprana, agitando las cortinas para anunciarse.Miró hacia afuera: estas horas del amanecer eran las mejores, las más despejadas, las de una primavera diaria. No tardaría en sofocarlas el sol palpitante. Pero a las siete de la mañana, la playa frente al balcón se iluminaba con una paz fresca y un contorno silencioso".


9/5/12

La perla (II)

" Por la ciudad se cuenta la historia de la gran perla , de cómo fue hallada y cómo la perdieron. Cuentan la historia de Kino, el pescador, de su esposa Juana y de su bebé Coyotito. Y tantas veces la han contado que ha quedado grabada en la mente de todos. Y, como en todos los cuentos que van de boca en boca y calan en los corazones de las gentes, sólo existen los extremos:lo bueno o lo malo, lo blanco o lo negro, cosas virtuosas y malignas, y no hay posiciones intermedias.
  Si se toma esta historia como una parábola, es probable que cada uno le dé una interpretación particular y pueda aplicársela a su propio caso. Sea como fuere, dicen en la ciudad que..."

2/5/12

Semana de Dickens (II)

Como resumo de todos os traballos que se fixeron na Semana de Dickens, elaboramos unha pequena presentación na que se recollen os murais feitos polos alumnos, o material audiovisual...
  Queremos agradecer a todos as súas aportacións  e moi especialmente a Raquel Rodríguez, do Departamento de Inglés, pola súa implicación nesta actividade.
Semana de Dickens (II) on PhotoPeach

1/5/12

Cuando pase tu ira

"Intento correr la puerta a un lado con las dos manos. He soltado el cabo y la linterna, que se hunden poco a poco hacia el fondo. La puerta no se mueve del sitio. Mi fuerte respiración me retumba en los oídos mientras en vano estiro y empujo. Entiendo que el bromista está de pie al otro lado. Hay alguien de pie encima de la puerta". (Páx.19)

   A avogada Rebecka Martinsson soña cunha muller  que tenta comunicarse con ela. Todo apunta a que podería tratarse da xoven Wilma, cuxo cadáver ven de aparecer no río. Non hai rastro de Simon, o seu mozo e en Kiruna comeza unha investigación para esclarecer os feitos. Sen embargo, a medida que vai pasando o tempo van xurdindo moitos interrogantes: foi un accidente ou un asasinato? Que estaban a buscar no río? Por que semella que non queren falar os veciños? Que tratan de ocultar os seus familiares?

  No vídeo que reproducimos a continuación a autora fálanos da súa novela.

LinkWithin